دسته های بلاگ

نوشته های تازه

تفاوت فوم سرد با اسفنج

تفاوت فوم سرد با اسفنج

هنگام خرید صندلی کارمندی، ابتدا باید به جنس صندلی که قصد خریداری آن را دارید توجه نمایید. جنس فومی که برای ساخت صندلی به کار می رود، بسیار مهم می باشد. بیشترین قسمت های مورد استفاده یک صندلی کارمندی، نشیمنگاه و تکیه گاه آن می باشد. به دلیل استفاده روزانه در مدت زمان طولانی، ممکن است فوم استفاده شده در آن خورده شود. در ادامه به تفاوت فوم سرد با اسفنج خواهیم پرداخت.

 

فوم چیست؟

مراحل ساخت فوم به طور کامل در کوره انجام میگردد، که کاربرد استفاده آن در انواع صندلی، مبلمان و… کاربرد دارد. اساسا فوم ها دارای کیفیت و قیمت گوناگون هستند، که شما متناسب با خواسته و انتظاری که از طول عمر یک فوم دارید، قادر به انتخاب آن هستید. در ادامه در رابطه با انواع فوم که در یک صندلی به کار می رود توضیح خواهیم داد، که انواع فوم اعم از:

  1. فوم گرم
  2. فوم ویژه
  3. فوم لایکو
  4. فوم سرد
  5. فوم نمدی
  6. فوم لایه ای
  7. فوم پنبه ای
  8. فوم سلول باز
  9. فوم پلی استر
  10. فوم پلی اورتان
  11. فوم سلول بسته
  12. فوم دارای الیاف و ویسکوز

 

فوم چیست؟

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید صندلی گیمینگ

فوم سرد چیست؟

ساختار کلی فوم سرد از مواد شیمیایی می باشد. این فوم دارای مقاومت و ماندگاری بالایی بوده و دارای ماندگاری در طولانی مدت می باشد. فوم سرد، درون کوره شروع به ساخته شدن می کند اما دمای ساخت آن بسیار پایین می باشد. همین پایین بودن دما هنگام ساخت فوم سرد است که سبب شده صندلی و یا مبلمان اداری دارای دوام بالا در طول زمان استفاده باشد. فوم سرد به طور کلی به سه دسته تقسیم خواهد شد.

  1. فوم همراه با پلی یورتان
  2. فوم همراه با پلی اتیلن
  3. فوم همراه با پلی استالین

 

فوم گرم چیست؟

فوم های گرم همانطور که از نامش برگرفته شده است، در دمای بالا و مستقیم کوره به تولید می رسند. فوم گرم به شدن سفت می باشد و بر اثر استفاده مکرر و گذر زمان نرم می شود. لازم به ذکر است فوم های گرم پس از گذر مدت زمانی گود و فرو رفته می شود.

برای دیدن انواع صندلی رستورانی کلیک کنید.

 

فوم گرم چیست؟

بیشتر بخوانید: صندلی اداری طبی

راه های تشخیص فوم گرم از فوم سرد

یکی از راه های تشخیص این است که، با فشار انگشت به درون فوم  متوجه شوید که فوم سرد است یا گرم. اگر جای انگشتان شما بر روی فوم باقی بماند، فوم مورد نظر گرم می باشد. البته باید بدانید که با کاهش دما، فوم سفت تر خواهد شد.

 

اسفنج چیست؟

یکی دیگر از ابزار قابل استفاده هنگام ساخت مبلمان و صندلی اداری، اسفنج می باشد. هنگام ساخت اسفنج میتوان آن را با تراکم بالا و یا پایین به تولید رساند. البته باید گفت اسفنج های تولید شده با تراکم بالا دارای طول عمر بالاتری نسبت به اسفنج با تراکم پایین تری می باشد. اسفنج ها دارای ضخامت گوناگون می باشند و اگر اسفنجی با ضخامت بالا برای ساخت صندلی سفارش دهید، صندلی و یا مبلمان مربوطه دارای طول عمر نسبت بالایی می باشد.

 

تفاوت فوم سرد با اسفنج

لازم است بگوییم که فوم سرد دارای فشردگی و خصلت ارتجاعی بوده، بنابراین دارای طول عمر بالایی می باشد. در واقع میزان تراکم فوم با طول عمرش دارای رابطه مستقیم است و هرچه تراکم بالاتر باشد ظاهر صندلی و مبلمان اداری دیرتر به هم می ریزد. لازم است بگوییم هرچه میزان کیفیت فوم مصرفی برای محصول شما بالاتر باشد قیمت نهایی هم افزایش پیدا می کند. فوم سرد نسبت به اسفنج دارای خواص ارتجاعی بسیار بالاتری می باشد. بنابراین فوم سرد پس از گذر زمان و استفاده مکرر از آن دچار فرو رفتگی و از دست دادن ظاهرش نخواهد شد. یکی از بزرگ ترین مزیت های استفاده از فوم سرد، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و گرما می باشد. میزان چگالی اسفنج هر چقدر افزایش یابد ماندگاری آن هم افزایش می یابد. درواقع اسفنج یک نوع ابر عادی است که دارای کیفیت پایین تری نسبت به ابر است.

 

تفاوت فوم سرد با اسفنج

بیشتر بخوانید: انواع صندلی موجود در تالارها

 

فوم سرد دارای کیفیت بالاتری است یا اسفنج؟

اسفنج و فوم سرد هر دو دارای کیفیت مرغوب و بالا جهت استفاده در مبلمان و صندلی می باشد. اسفنج دارای ضخامت گوناگون می باشد و کیفیت آن هم بسته به نوع ضخامت آن هست. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، فوم ها نسبت به اسفنج ها دارای طول عمر و ماندگاری بالاتری می باشد. بر اثر نشستن های زیاد و گذر زمان، فوم سرد ماندگار تر ز اسفنج است.

 

نتیجه گیری

برای انتخاب فوم برای مبلمان و یا صندلی اداری، پیشنهاد میشود اطلاعات کامل در رابطه تفاوت فوم سرد با اسفنج داشته باشید سپس به سفارش اقدام کنید. شما با اطلاعات کامل در رابطه با میزان کیفیت و مبلغ هر کدام  میتوانید فوم یا اسفنج انتخابی خود را گزینش کنید.

 انواع خدمات در رابطه با ساخت پارتیشن اداری و میز کارمندی با چندین سال سابقه کار توسط مجموعه صندلی کده ارائه می شود. بهترین کیفیت ها را از مجموعه صندلی کده بخواهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *