صندلی کارشناسی باید دارای چه استانداردهایی باشد ؟ این سوالی است که ممکن است برای کارمندان یا کارشناسان اداری دولتی و خصوصی بوجود آید. امروزه با زیاد شدن فعالیت های انسانی نیاز جامعه به آسانی در محل کار و اهمیت صندلی کارمندی و صندلی کارشناسی بسیار بارز و واضح است. صندلی نقش اساسی در کارآمد بودن افراد در محیط کار دارد ولی یک صندلی کارشناسی برای اینکه ما را به اهداف سازمانی برساند باید دارای یکسری استانداردها و خصوصیات باشد. در این مقاله به بررسی استانداردهای مورد نیاز برای یک صندلی کارشناسی می پردازیم.
اهمیت استاندارد بودن صندلی کارشناسی
این نوع صندلی یکی از مهم ترین ابزار مورد نیاز در محیط های اداری است که نقش طلایی در سلامتی,کارایی و راحتی افراد در فضای کار دارد.اینکه یک صندلی استانداردهای کافی جهت امور اداری در ساعت های طولانی را داشته باشد بسار مهم است و علاوه بر راحتی سلامتی کارمندان و کارشناسان را تامین می کند و کارایی وتمرکز آن ها را بهبود می بخشد.
بالا رفتن میزان راحتی در هنگام کار یکی از اهداف مهم استاندارد بودن صندلی کارشناسی است. زیرا کارشناسان معمولا ساعات طولانی در محل کار مشغول انجام کار هستند و استفاده از صندلی استاندارد به بهبود و حفظ سلامتی آن ها کمک می کند.عوامل مهمی از قبیل داشتن ارتفاع و عرض مناسب, پشتی متحرک, کفی راحت , قابلیت تنظیم بودن اجزای صندلی و غیره در حفظ سلامت فردی کارکنان تاثیر دارد و به حفظ تمرکز کاربر کمک می کند. صندلی که راحتی کافی داشته باشد باعث افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان در رسیدن به اهداف سازمانی می شود. همچنین داشتن استانداردهای مناسب مانع از بروز مشکلات جسمی و عضلانی می شود و این امر باعث افزایش و بهبود عملکرد کارکنان می باشد.
طراحی منحصر به فرد صندلی کارشناسی
یکی از عوامل حیاتی در طراحی صندلی کارشناسی حفظ راحتی و سلامتی کاربران در حین کار است. برای رسیدن به این هدف صندلی کارشناسی باید دارای خصوصیات خاص باشد که راحتی و سلامتی کارشناسان تامین شود این خصوصات عبارتند از :عرض و ارتفاع ایده آل صندلی کارشناسی باید دارای عرض مناسب و ارتفاع مناسب متناسب با میز داشته باشد و به شکل کامل با آناتومی کاربران سازگاری داشته باشد. ارتفاع این صندلی ها باید قابلیت تنظیم داشته باشد و مطابق با میز و قد کاربر تنظیم شود.
1- پشتی مناسب و حمایت کامل از کمر
یک صندلی مناسب باید از پشتیبانی کامل برخوردار باشد و فشار ناحیه کمر را به خوبی توزیع کند از ایجاد گرفتگی و دردهای عضلانی در ناحیه کمر جلوگیری کند. زیرا حمایت مناسب از ناحیه کمر توسط صندلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
2- امکانات قابل تنظیم
هر صندلی باید دارای امکانات و تنظیمات متنوعی باشدد که به واسطه این امکانات فرد کاربر صندلی را متناسب با راحتی قسمت های مختلف صندلی را باب میل خود تنظیم کند و راحتی و سلامتی کاربر تضمین شود. این تنظیمات شامل عمق صندلی, زاویه, پشتی و دسته ها می باشد.
3- کیفیت مواد اولیه
موادی گه در ساخت صندلی استفاده می شود باید از متریال درجه یک و مقاوم و با کیفیت باشد تا دوام و استحکام صندلی را بالا ببرد.
4- دارا بودن استانداردهای بین المللی
یک صندلی اداری باید استانداردهای بین المللی را دار ا باشد برای اطمینان کافی ست مشخصات فنی را با استانداردهای روز دنیا بر رسی و مقایسه کرد
5- استفاده از مواد بازیافتی در ساخت صندلی
اگر چه این کار به سلامت محیط زیست کمک می کند و صرفه ی اقتصادی دارد و از الودگی محیط زیست جلوگیری می شود ولی ممکن است کیفیت متریال کاربردی بازیافتی در حد مواد نو نباشد.با توجه به نکات یاد شده شما می توانید صندلی کارشناسی با استانداردهای لازم و با کیفیت برای محیط کاری خود فراهم کنید.
نتیجه گیری
در این مقاله بررسی کردید که صندلی کارشناسی باید دارای چه استانداردهایی باشد؟ با توجه به اهمیت صندلی کارشناسی در محیط اداری و تاثیر عظیم آن در عملکرد و سلامتی کارشناسان دارا بودن استانداردهای لازم یک امر حیاتی است . وجود این استانداردها به سلامت کارکنان و حتی تمرکز و کارایی آن ها تاثیر دارد. در این مقاله با مطالعه استاندارهای لازم می توانید صندلی مناسب و استاندارد از مجموعه صندلی کده خریداری کنید. تنوع صندلی ها در برندهای مختلف و قیمت ها بسیار زیاد است. شما این امکان را دارید صندلی مطابق با بودجه و ضمن بهره مندی از تخفیفات ویژه انتخاب و خریداری کنید. کارشناسان فروش صندلی کده شما را در خرید بهتر راهنمایی می کنند. فروشگاه صندلی کده همچنین در فروش انواع صندلی انتظار فرودگاهی و میز کارمندی و… حرف اول را می زند.