دسته های بلاگ

نوشته های تازه

ویژگی های یک صندلی استاندارد

ویژگی های یک صندلی استاندارد

تفاوتی ندارد که در خانه کار کنید یا اداره . در هر صورت  صندلی کامپیوتر که خود به نوعی صندلی کارمندی محسوب میشود . در این مقاله ویژگی های یک صندلی استاندارد  را بیان میکنیم .یکی از مهم ترین وسایلی است که باعث افزایش بازدهی و راحتی کارتان میشود . حتی می تواند روی سلامتی اثر منفی بگذارد و صندلی استاندارد  می تواند تمرکز را بالا ببرد و اثر بخشی کار را بالا ببرد .

با توجه به اینکه در بازار صندلی های مختلفی وجود دارد .انتخاب صندلی خوب و ارگونومیک اهمیت زیادی دارد . برای اینکه راحتتر صندلی ایده آلی را پیدا کنید

ویژگی های یک صندلی استاندارد

برای مطالعه در زمینه میز کارمندی بر روی لینک کلیک کنید.

ویژگی  صندلی استاندارد  :

صندلی چرخدار  :

صندلی چرخدار این قابلیت را دارد که با کمک آن  میتوانید از یک قسمت محل کار به قسمت دیگه حرکت کنید البته  چرخ های  ژله ای مرغوب تر است .

بزرگی صندلی :

صندلی باید به اندازه ای بزرگ باشد که تمام بدن را در برگیرد  وکمر را احاطه کند .

دسته های قابل تنظیم :

دسته های قابل تنظیم  نه تنها گزینه مناسبی برای حمایت از بدن است بلکه فشار و ناراحتی را از روی دست ها و شانه ها بر میدارد .

صندلی ارگونومیک :

 صندلی ارگونومیک بدن را در موقعیت مناسب و استاندارد قرار میدهد و بدن را از آسیب های احتمالی حفظ میکند .

شیب مناسب :

صندلی باید در قسمت کمر شیب مناسبی داشته باشد و همچنین گودی کمر را پر کند  پشتی صندلی نباید کاملا  عمود بر  کفی باشد  بلکه باید یک زاویه 10 درجه داشته باشد تا به کمر آسیب نزند .

حفاظت ناحیه کمر که بخش مهمی از ستون فقرات است لازم است از صندلی استفاده شود که سلامتی این ناحیه را تضمین کند .

قابلیت تنظیم ارتفاع :

این موضوع این امکان را به شما میدهد که سطح مناسبی را تنظیم کنید که هم به راحتی کار کنید هم اینکه پاها آویزان نماند .و به کمر آسیب نرسد ر صندلی هایی که ارتفاع قابل تنظیم نیست و پاها روی زمین قرار نمیگیرد از زیرپایی استفاده کنید ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد خیلی کوتاه نباشد زیرا دراین صورت زانوها بالاتر از لگن قرار میگیرد و ایجاد خمیدگی در لگن می شود.

جنس مرغوب :

صندلی ها از نظر جنس تنوع زیادسی دارند . در ساخت برخی از صندلی ها از مش یا توری استفاده شده اند که امکان تهویه هوا دارند . صندلی های چرمی هم بسیار پرطرفدارند که در اصل ساخته شده از چرم مصنوعی هستند .

عمق مناسب :

عمق نشیمنگاه صندلی تاثیر بسیاری بر راحتی کاربرد در نشستن دارد اگر عمق صندلی زیاد باشد لبه کفی صندلی میتواند آزار دهنده باشد .

اگر عمق صندلی کم باشد فشار بر پشت و زانوها می آورد .

ویژگی صندلی استاندارد

 

جهت مطالعه در زمینه صندلی رستورانی روی لینک کلیک کنید .

لوازم جانبی برای صندلی استاندارد  :

کوسن نشیمن صندلی :

نشستن طولانی مدت بر روی صندلی های فایبرگلاس یا چوبی می تواند آزار دهنده باشد  با نشستن بر روی این بالشتک ها از ستون فقرات  در برابر فشار و سنگینی بدن محافظت میشود با نشستن بر روی کوسن سنگینی از باسن به بالشتک منتقل میشود.

پشتی صندلی :

پشتی صندلی مانند بالشتک نشیمن از کمر محافظت میکند به این صورت که کمر را کاملا صاف نگه میدارد و از قوز کردن کاربر  جلوگیری میکند.

زیرپایی صندلی :

عوض کردن وضعیت پاها به بهبود طرز قرار گرفتن بدن کمک میکند .زیرپایی برای جلوگیری از آویزان ماندن پا و قوز کردن طراحی شده اند .

نکات نشستن صحیح بر روی صندلی  استاندارد :

  • بر روی صندلی صاف بنشینید و قوز نکنید به عبارت دیگر زاویه 90 درجه بنشینید.
  • پاهای خود را در حالتی قرار دهید که کامل بر روی زمین قرار گیرد.
  • در صندلی هایی که ارتفاع قابل تنظیم نیست و پاها روی زمین قرار نمیگیرد از زیرپایی استفاده کنید.
  • سعی کنید طوری بنشینید که کف پاهایتان روی زمین قرارگیرد زانوها فقط مقداری از سطح لگن بالاتر باشید اگر زانوها بالاتر از حد معمول قرارگیرد به زانوها و لگن فشار وارد میشود و باعث ایجاد خم شدگی در زانو می شود .
  • روی صندلی لم ندهید زیرا باعث میشود عضلات دچار اسپاسم و گرفتگی شود.
  • طولانی مدت روی صندلی ننشنید.
  • سعی کنید هر پنجاه دقیقه که وضعیت ثابتی دارید  از روی صندلی بلند شوید وچند قدمی راه روید و حرکات کششی انجام دهید تا حالت یکنواختی را از بدن خارج کنید زیرا نشستن طولانی مدت عوارض بدی را برای انسان دارد .
  • ویژگی های یک صندلی استاندارد
  • نتیجه گیری : با مطالعه ویژگی های یک صندلی استاندارد  میتوانید بهترین انتخاب را در خرید یک صندلی  ارگونومیک از مجموعه صندلی کده داشته باشید .اگر به دنبال نصب پارتیشن اداری جهت جداسازی فضای داخلی اداره هستید در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه هستید مجموعه صندلی کده آماده ی خدمت رسانی در این زمینه می باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *