دسته های بلاگ

نوشته های تازه

ابعاد استاندارد مبلمان اداری

ابعاد استاندارد مبلمان اداری

در محیط های اداری جهت پذیرایی و منتظر ماندن کارفرماها، استفاده از مبلمان اداری بسیار الزامی است. قبل از انتخاب و خریداری مبلمان اداری، حتما باید مساحت محیط مورد نظر را اندازه گیری کنید و مبلمانی را انتخاب نمایید که درخور باشد. شما با استفاده از ابعاد استاندارد مبلمان اداری، میتوانید فضایی راحت و امن برای افراد ایجاد کنید. توجه کردن به ابعاد استاندارد مبلمان در محیط های اداری سبب می شود تا، افرادی که به مجموعه شما مراجعه میکنند احساس راحتی داشته باشند و در کوتاه مدت خستگی به سراغشان نیاید. حس راحتی و شادابی افراد، در مجموعه شما باعث می شود تا حس خوب را دریافت کرده و در نتیجه بازخورد مجموعه شما افزایش یابد.

 

جوانب استاندارد در مبلمان اداری

همان طور که گفته شد، قبل از خریداری مبلمان اداری حتما به متراژ فضای خود توجه نمایید. در نظر داشته باشید که برای محیط هایی با مساحت کم به هیچ عنوان از مبلمانی با سایز بزرگ استفاده نکنید، به دلیل این که فضا را شلوغ و از آن چه که هست کوچک تر نمایش می دهد، در نتیجه باعث کلافه شدن افراد در محیط می شود. در محیط هایی با مساحت بزرگ هم، از مبلمانی استفاده نمایید که فضای خالی را پر کند و حس راحتی را برای افراد فراهم کند.

طول استاندارد مبلمان اداری، بین بازه 200 الی 220 سانتی متر می باشد و عرض استاندارد مبلمان اداری، بین بازه 70 الی 90 سانتی متر است. ارتفاع مبلمان اداری همیشه ثابت بوده و مقدار آن از کف زمین 75 سانتی متر است.

 

 جوانب استاندارد در مبلمان اداری

بیشتر بخوانید: ابعاد میز مدیریت و کنفرانس

 

اجزای تشکیل دهنده مبلمان اداری استاندارد

  • استفاده از چوب مرغوب یا ام دی اف
  • استفاده از پارچه و یا چرم بنابر درخواست مشتری
  • استفاده از رنگ مرغوب جهت رنگ آمیزی چوب ها
  • دارای استاندارد حرکتی و پایه اتصال به زمین را داشته باشد.

 

مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری علاوه بر آنچه در بالا توضیح دادیم شامل: میز کارمندی، صندلی کارمندی و پارتیشن اداری می باشد که هر کدام از این اجزا برای ایجاد محیطی مدرن و راحت تاثیر بسزایی دارد.

  1. میز کارمندی، جزو یکی از اجزای مهم و کاربردی برای کارکنان یک مجموعه می باشد که با استفاده از ابعاد استاندار آن میتواند کارایی افراد مجموعه را افزایش دهد. سایز میز های کارمندی معمولا کوچک می باشد و بسیار ساده و به دور از تجملات می باشد. توجه داشته باشید که رعایت ابعاد استاندارد میز کارمندی، خستگی کارمند را به تعویق می اندازد. در ضمن قبل از خریداری میز به ابعاد اتاق هم توجه داشته باشید، تا میز خیلی فضا را اشغال نکند یا برای فضا کوچک نباشد.
  2. صندلی کارمندی، جزو کاربردی ترین ها در یک مجموعه دارای کارمند می باشد، که هر کارمند متناسب با کاری که انجام می دهد دارای یک صندلی با ویژگی های خاص خود می باشد. هر کارمند روزانه بیشتر تایم خود را بر روی صندلی می گذراند، بنابراین مهم است که صندلی اداری دارای ابعاد استاندارد باشد. صندلی اداری استاندارد، صندلی می باشد که هیچ آسیبی به بدن کارمند وارد نکند، خستگی را از او دور کند و راندمان کار را افزایش دهد.
  3. پارتیشن اداری، دارای انواع مختلفی می باشد که متناسب با کارایی که دارد از آن استفاده می شود. پارتیشن اداری هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک می باشد که بنابر خواست مشتری میتواند نوع آن مشخص شود. در واقع از آن برای جدا سازی محیط و ایجاد یک فضای مجزا استفاده می گردد.  پارتیشن ها از نظر جنس دارای انواع گوناگونی می باشد، به عنوان مثال: پارتیشن ام دی اف، پارتیشن چوبی، پارتیشن شیشه ای، پارتیشن آلمینیومی و… میتوان اشاره کرد.

 

مبلمان اداری چیست؟

بیشتر بخوانید: تفاوت میز کارمندی با میز مدیریتی

 

فضیلت استفاده از مبلمان اداری

به کاربردن مبلمان اداری در مجموعه کاری میتواند محیطی دلپذیر و راحت برای مراجعه کنندگان ایجاد کند. شما قادرید متناسب با نوع چیدمان مجموعه خود به انتخاب مبلمان اداری با هر طرح و رنگی بپردازید. به کار بردن مبلمان در اداره میتواند در شیک و لوکس بودن فضا تاثیر مثبتی بگذارد لذا مراجعه کنندگان به مجلل و زیبا بودن فضا بسیار دقت می کنند. اگر هنگام انتخاب مبلمان به هم خوانی آن با نوع دکور که مدرن است یا کلاسیک، دقت نکنید باعث میشود علاوه بر بی نظم نشان داده شدن محیط، افراد مجموعه و مراجعه کنندگان را خسته و کلافه کند.

 

فضیلت استفاده از مبلمان اداری

 

نتیجه گیری

شما با دانستن ابعاد استاندارد مبلمان اداری، میتوانید بهترین فضا را برای مجموعه خود و مراجعه کنندگان رقم بزنید. رعایت ابعاد استاندارد می تواند به حفظ سلامت جسم و ستون فقرات کمک بزرگی کند.

ارائه زیباترین طرح ها و مدل های انواع مبلمان اداری موجود در سطح بازار توسط مجموعه صندلی کده. اگر دوست دارید فضای مجموعه کاری شما خاص و منحصر به فرد باشد، باید به دنبال منحصر به فردترین ها باشید. صندلی کده، منحصر به فردترین ها را به شما هدیه می دهد. شما میتوانید انواع میز و صندلی را در سایت مشاهده کنید همچون صندلی رستورانی، کارمندی، گیمینگ و …

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *