دسته های بلاگ

نوشته های تازه

انواع صندلی های رستورانی

انواع صندلی های رستورانی

صندلی های رستوران شاید در نگاه اول به هم شبیه باشند و دیدن عکس های آن گول زننده باشد .ممکن است دو صندلی شبیه به هم باشند . ولی کیفیت آن ها با هم متفاوت باشند.در این مقاله با انواع صندلی رستورانی و نکات مهم جهت انتخاب صندلی مناسب برای رستوران آشنا میشوید.

انواع صندلی های رستورانی

جنس صندلی ها ممکن است چوب، فلز یا پلاستیک باشد.

که چوب خود به چند راش،روس،بلوط و… وجود دارد .

گاه ممکن است ترکیبی از چوب و فلز باشد و این قضیه باعث تفاوت قیمت در صندلی می شود .

صندلی رستوران فلزی

ممکن است ترکیب چوب و فلز یا فلز تنها باشد.

اتصالات صندلی های فلزی با استفاده از جوشکاری انجام می شود که خود باعث استحکام صندلی و طول عمر بیشتر میشود. اگر نوع اتصال از پیچ و مهره باشد ارزان تر است ولی ممکن است اتصالات باز شود و طول عمر صندلی پایین آید.

صندلی رستورانی فلزی اغلب در رستوران های سنتی و فست فودی ها مورد استفاده قرار میگیرد و تنوع زیادی دارد مثل صندلی های ایفلی .

انواع صندلی های رستورانی

 

                                                         جهت مطالعه یا خرید میز کارمندی و صندلی کارمندی کلیک کنید.

صندلی رستوران چوبی

معمولا از چوب های سخت تر برای ساخت صندلی استفاده می شود.

زیرا جوب های نرم سریع می شکند و صندلی دوام زیادی نخواهد داشت هرچه اتصالات صندلی محکم تر باشد عمر صندلی بیشتر می شود .

لازم به ذکر است بهترین نوع اتصال نر و مادگی می باشد.

صندلی های چوبی اغلب در رستوران های کلاسیک و کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد این نوع صندلی ها در جابه جایی ایجاد سر و صدا نمیکند وبه کف پوش رستوران آسیب نمیزند .صندلی های چوبی در رستوران های روباز استفاده نمیشوند زیرا بارندگی باعث خراب شدن آن ها می شود.

انواع صندلی های رستورانی

صندلی رستورانی حصیری

برای فضای باز و رستوران ها مناسب است زیرا بافت آن به صورتی طراحی شده است که در برابر نورخورشید مقاوم است و ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارد .

صندلی رستوران پلیمری

بیش تر جهت فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد در ساخت آن ذره ای چوب استفاده نشده است ولی ظاهری شبیه چوب دارد در حالی که جنس آن پلاستیکی می باشد. طول عمر بالا, وزن سبک , راحتی , مقاومت در برابر رطوبت, قیمت مناسب, شستشوی آسان از مزایای صندلی های پلیمری  است.

 دلیل اهمیت انتخاب صندلی مناسب برای رستوران

 

یکی از راه های جلب توجه مشتریان یک رستوران نوع دکوراسیون و چیدمان و میز و صندلی آن است .صندلی باید به نوعی انتخاب شود که اگر مشتری زمان زیادی بر روی آن بنشیند دچار خستگی نشود .

با استفاده از صندلی راحت و شکیل میتوان شرایطی را ایجاد کرد  که مشتریان رستوران را به دوستان و اشنایان خود معرفی کنند .صندلی مناسب صندلی است که شیک و راحت باشد و استانداردهای لازم برای یک صندلی را دارا باشد همچنین طراحی ساده و خاص داشته شود و به راحتی شسته شود .

صندلی رستورانی ایده آل چه خصوصیاتی دارد ؟

مناسب بودن ارتفاع, سایز و وزن صندلی

یک صندلی ایده آل باید ارتفاع متوسط رو به کوتاه داشته باشد که با نشستن طولانی مدت خسته نشود وزن آن باید به نوعی باشد که به راحتی جابهجاشود نکته بعدی سایز صندلی ها می باشد که معمولا در رستوران های بزرگ صندلی بزرگ استفاده میشود.

در کافی شاپ ها  و مکان های پررفت و امد , صندلی های کوچک گزینه مناسبتری هستند.

متناسب بودن رنگ صندلی با چیدمان و کف پوش رستوران

رنگ صندلی باید با دکوراسیون همخوانی داشته باشد ب طور کلی رنگ های گرم مثل زرد و قرمز رنگ های اشتها اور هستند و رنگ های سرد مثل آبی اشتها را کم میکند.

راحت بودن صندلی

یکی از فاکتورهای مهم راحت بودن صندلی است برای خرید یک صندلی ایده ال حتما باید چند دقیقه روی ان نشست و سفتی و راحتی آن را سنجید زیرا راحتی صندلی به همان اندازه کیفیت غذا برای مشتریان اهمیت دارد.

با کیفیت بودن و مقاوم بودن صندلی

صندلی های چوبی باید از جنس چوب های سفت و محکم تولید شود.

نکته بعدی این است صندلی فلزی احساس سرما را القا میکند و صندلی چوبی احساس گرما . ترکیب این دو جنس میتواند برای صندلی مناسب باشد.

استفاده از پارچه با کیفیت

در رستوران های سر بسته از صندلی های با روکش چرم و پارچه استفاده میشود خصوصا روکش چرمی زیرا قابلیت تنفس بیشتری دارد و دوام و کیفیت بیشتری دارد .

نیاز نداشتن به صندلی طبی در رستوران

درتولید صندلی های رستوران باید استاندارد های لازم رعایت شود اما چون نشستن مشتریان روی صندلی رستورانی طولانی مدت نخواهد بود , نیاز به رعایت استانداردهای ارگونومیک نیست.

در ارتباط با پارتیشن اداری بیشتر مطالعه کنید

معتبر بودن برند تولید کننده

در انتخاب صندلی رستورانی باید از کیفیت آن اطمینان داشته باشید لذا بهتر است از برندهای معتبر و معروف استفاده کرد.

نتیجه گیری 

مجموعه صندلی کده با داشتن نمایندگی رسمی بیش از 40 برند مطرح کشور به شما کمک میکند بهترین انتخاب را در هنگام خرید انواع صندلی رستورانی داشته باشید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *