پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

کلمه پارتیشن به معنای جدا کردن دو یا چند محیط از یکدیگر می باشد. با استفاده از جداکننده میتوان بهترین استفاده را از فضا نمود. استفاده از جداکننده هم برای فضاهای بزرگ و هم برای فضاهای کوچک بسیار کاربردی می باشد. پارتیشن اداری در فضای اداری و جداکننده خانگی در فضای خانگی به کار میرود. پارتیشن به طور کلی قابل استفاده در دو فضا می باشد:

  1. فضای اداری
  2. فضای خانگی

هر جسمی که بتواند فضا را به چندین قسم تبدیل کند، پارتیشن نامیده می شود. جدا کننده ها بر اثر گذر زمان پیشرفت کردند و انوع مدل های آن به تولید رسید.جداکننده ها میتواند از ورود و خروج صدا به دیگر محیط های یک مجموعه جلوگیری کند. توسط این جداکننده ها می توان برای کارمندان یک مجموعه و یا افراد منزل، اتاق های مجزا در نظر گرفت. از آن جایی که ایجاد یک اتاق مجزا میتواند در برگیرنده هزینه های فراوانی باشد، استفاده نمودن از آن از نظر هزینه ای میتواند بسیار به شما کمک کند.

پارتیشن اداری چیست؟

جداکننده اداری وسیله ای است که در محیط هایی که فضای آن بسیار وسیع می باشد، میتوان فضا را از یکدیگر تفکیک کرد. به عنوان مثال: فضای گسترده یک مجموعه را میتوان توسط پارتیشن اداری به چندین قسم، تقسیم نمود. در نهایت از این فضاهای جدید، میتوان استفاده درست کرد. برای این که در یک مجموعه اعضای موجود در آن بتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند، میتوان از پارتیشن های شیشه ای استفاده نمود. همچنین در اداره یا مجموعه هایی که فضای تشکیل دهنده آن دارای وسعت کم می باشد، استفاده از جداکننده های محیط، جزء بهترین گزینه ها می باشد و میتواند برای افراد یک مجموعه ایجاد حریم شخصی بکند.

 

پارتیشن اداری چیست

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن ها از نظر ساختار به دو دسته تک جداره و دوجداره تقسیم می شوند پارتیشن تک جداره ظاهر ساده تری دارند و سبک وزن می باشد و قیمت کم تری نسبت به پارتیشن دوجداره دارد.

علاوه بر این پارتیشن تک جداره قدرت آکوستیک کم تری نسبت به پارتیشن دوجداره دارد و برای اتاق های کنفرانس و جلسات استفاده می شوند.

انواع پارتیشن اداری بر حسب جا به جایی

پارتیشن های اداری از نظر جابه جایی به دو نوع پارتیشن اداری ثابت و پارتیشن اداری متحرک تقسیم بندی می شوند.
پارتیشن اداری ثابت، پارتیشنی است که به طرزی در محیط تعبیه میشود تا غیر قابل جابه جایی باشد. معمولا این سبک پارتیشن همراه با پیچ به محل استقرارش ثابت میشود و پارتیشن هایی که دارای ارتفاع های بسیار زیاد می باشند به سقف پیچ میشود.

پارتیشن متحرک، که به پارتیشن شناور معروف می باشد، قابلیت نقل مکان دارد و متناسب با زمانی است که با تغییر چیدمان بخواهند محل قرارگیری پارتیشن را عوض کنند.

انواع جنس پارتیشن اداری

پارتیشن ها را میتوان بر مبنا جنس به این دسته ها تقسیم بندی کرد.

  • پارتیشن شیشه ای

پارتیشن اداری شیشه ای، همانگونه که از نامش پیداست از شیشه ساخته شده است. معمولا برای راه اندازی آن، از یک فریم که جنس آن ممکن است از جنس آلومینیوم، چوب، ام دی اف و… باشد کارایی دارد. کاربرد این مدل پارتیشن بیشتر در مکان های اداری می باشد و برای یک کارمند ایجاد محیطی امن و مجزا میکند، این قابلیت را هم برای کارمندان ایجاد میکند تا به فضای بیرون اشراف داشته باشند و حتی بتوانند تا حدی با همکاران خود مراوده داشته باشد.

  • پارتیشن ام دی اف

پارتیشن اداری ام دی اف، که نوع بدنه آن کاملا از جنس ام دی اف می باشد و همچنین این گونه پارتیشن اداری، دارای تنوع رنگی و ظاهری بسیاری می باشد. پارتیشن اداری ام دی اف، دارای وزن سبکی می باشد و اصلا هنگام جابه جایی آن احساس سنگینی نخواهید کرد.

  • پارتیشن آلومینیومی

اگر فریم های دور یک پارتیشن از جنس آلومینیوم باشد، به آن پارتیشن اداری آلومینیومی میگویند. این سبک پارتیشن دارای تحکیم و ماندگاری بالایی می باشد و در تغییر آب و هوایی ثبات فراوانی دارد.

  • پارتیشن چوبی

پارتیشن اداری که ساخته شده از چوب راش می باشد، دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. این سبک پارتیشن با این که ساخته شده از چوب می باشد اما دارای وزن بسیار سبکی می باشد و جابه جایی آن کار آسوده ای می باشد. این نوع پارتیشن از نظر قیمت بسیار مناسب می باشد، بنابراین تهیه آن راحت می باشد.

  • دو جداره

پارتیشن دو جداره از لایه های بیشتری تشکیل شده، بنابراین دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی می باشد. پارتیشن های دو جداره به دلیل داشتن تعداد لایه های بیشتر دارای ماندگاری بیشتری می باشد. میتوان گفت برای فضا های اداری استفاده از پارتیشن دو جداره گزینه بهتری می شود تا از ورود آلودگی های صوتی جلوگیری کند.

  • تک جداره

پارتیشن تک جداره ظاهر ساده تری دارند و سبک وزن می باشد و قیمت کم تری نسبت به پارتیشن دوجداره دارد. علاوه بر این پارتیشن تک جداره قدرت آکوستیک کم تری نسبت به پارتیشن دوجداره دارد و برای اتاق های کنفرانس و جلسات استفاده می شوند.

انواع پارتیشن اداری

ویژگی پارتیشن اداری

  • تغییر دکوراسیون با به کاربردن پارتیشن، از نظر قیمتی بسیار مناسب می باشد.
  • پارتیشن ها معمولا دارای کیفیت بالا و ماندگاری بسیاری می باشند.
  • توانایی ایجاد یک محیط کارآمد را دارد.
  • دارای وزن بسیار سبکی می باشد و جابه جایی آن راحت است.
  • ایجاد تنوع و ظاهری بسیار زیبا در محیط کاری شما میکند.
  • زمان بسیار کمی برای نصب آن نیاز می باشد.
  • استفاده از پارتیشن میتواند در محیط های اداری جلوی آلودگی صوتی را بگیرد.
  • انعطاف پذیری فضا را افزایش می دهد و باعث می شود در هزینه و زمان صرفه جویی شود.

  • ایجاد حریم شخصی برای افراد یک مجموعه کاری
  • حفظ دما در محیط
  • استفاده از این سبک جداکننده، باعث میشود نظم یک مجموعه افزایش پیدا کند.
  • تاثیر در زیبا و منظم دیده شدن اجسام موجود در یک محیط و داشتن حس خوب توسط افراد مجموعه در محیط کار
  • مسلط بودن بخش مدریت مجموعه بر روی عملکرد کارمندان

مزیت پارتیشن اداری

  • دارای رنگ بندی بسیار متنوع می باشد و هر قشر سلیقه، قادر به انتخاب مدل های آن می باشد.
  • دارای ماندگاری طولانی مدت و همچنین مقاومت و استحکام بالا می باشد.
  • نصب کردن پارتیشن، بسیار راحت و آسوده می باشد.
  • تهیه آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • هنگام تغییر دکور جهت جابه جایی پارتیشن، انتقال آن کاری بسیار آسوده می باشد.
  • در مقابل حرارت و سرو صدا مقاومت بالایی دارد.
  • ایجاد تنوع در محیط میکند و فضای اداری را خاص میکند.
  • دارای وزن بسیار سبکی می باشد، بنابراین جا به جایی آن بسیار آسوده می باشد.
  • قابل ساخت با انواع ارتفاع و می باشد.
  • تقسم کردن یک فضای کوچک یا بزرگ به فضاهای مفید دیگر
  • باعث زیباتر دیده شدن یک محیط میشود
  • استفاده از لوگو بر روی آن، میتواند یک نوع تبلیغ برای کار شما محسوب شود.
  • نظافت کردن آن بسیار کار راحت و آسوده ای می باشد.
  • باعث افزایش تمرکز و کارکرد کارمندان میشود
مزیت پارتیشن

موارد مهم برای طراحی پارتیشن

  1. در نظر گرفتن مساحت فضا
  2. اگر مساحت فضای مربوطه را در نظر نگیرید، ممکن است یک محیط اصلا قابل اجرا کردن پارتیشن نباشد بنابراین محیط شما بیهوده اشغال میشود.
  3. بخش های به وجود آمده باید کارایی داشته باشد، بنابراین بنا بر نوع استفاده از یک محیط میتوان پارتیشن ها را به صورت اصولی چید.
  4. جداکننده ها را باید به گونه ای چینش کرد تا جلوی ورود نور را نگیرد.
  5. در انتخاب نوع جداکننده، باید به این موضوع دقت کنید که دارای استحکام و مقاومت بالایی باشد و پس از نصب حرکت نکند تا خطری را برای افراد ایجاد نکند.
  6. در ابتدا، تقسیم کردن طبق اصول بسیار مهم می باشد.

  7. برای جلوگیری از تعطیلی یک مجموعه میتوانید در ساعات تعطیلی به نصب آن پرداخت.

نحوه نصب کردن پارتیشن اداری

در ابتدای کار باید در نظر گرفت کارفرما خواهان پارتیشن ثابت است یا متحرک، سپس باید اندازه ارتفاعی که میخواهد پارتیشن داشته باشد را یادداشت نمود. سپس باید قید ها را به اندازه 10 سانتی متر برش داد و توسط دستگاه اسکایپ قید ها را به هم متصل می کنیم. حال برای ساخت بدنه پارتیشن، باید تیرک هایی که بر روی آن، پی وی سی چسبانده شده است را به یکدیگر متصل نمود. تیرک ها به کمک لت ها به یکدیگر متصل و پیچ می شوند. پس از آن نوبت به شروع کردن نصب درب و دیواره های پارتیشن می رسد. اگر پارتیشن از نوع شیشه ای بود حتما یک قاب برای قرارگیری شیشه ها باید در نظر گرفت. پس از نصب نمای خارجی پارتیشن، اگر پارتیشن انتخابی شما از نوع ثابت بود باید لنت ها را به زمین به کمک پیچ تصل نمود. وسایل مورد نیاز برای نصب پارتیشن به شرح زیر است:

  • عمود بر
  • جعبه ابزار
  • دریل برقی
  • دریل هملتی
  • دریل شارژی
  • دستگاه پمپ باد
  • دستگاه اسمایپ

 

نحوه نصب کردن پارتیشن اداری

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن اداری

جنس پارتیشنی که به کار گرفته شده می تواند در افزایش و یا کاهش قیمت تاثیر داشته باشد، در واقع هر چه جنس متریال به کار رفته در آن مرغوب تر باشد، هزینه هم رو به افزایش می رود. همینطور کیفیت رنگی که بر روی آن زده می شود نسبت به کیفیت به کار رفته قیمت گذاری می شود. طرحی که بر روی پارتیشن داده می شود، گاهی دشوار و به صورت دستی می باشد که همین عامل میتواند سبب افزایش قیمت شود. تعداد جداره های پارتیشن، یکی دیگر از این عوامل می باشد.

نکات مهم در خرید پارتیشن

حتما تک جداره یا دو جداره بودن پارتیشن را هنگام خرید در نظر بگیرید. قبل از تهیه پارتیشن، به رنگ پارکت یا کف پوش، دیوار، پرده کرکره ای و… توجه نمایید سپس به تعین رنگ پارتیشن اقدام نمایید. قبل از تهیه پارتیشن باید بدانید که قصد دارید از آن برای کدام یک از قسمت های محیط اداری استفاده کنید. در رابطه با جنس پارتیشنی که میخواهید تهیه کنید اطلاعاتی کسب کرده سپس اقدام به خرید نمایید. یکی دیگر از نکات مهم که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، ثابت یا متحرک بودن پارتیشن است. و نکته انتهایی این است که پارتیشن حتما باید دارای گارانتی و ضمانت پس از خرید باشد. پیشنهاد میکنیم در این خصوص مقاله راهنمای خرید پارتیشن اداری  را مطالعه فرمایید.

چرا پارتیشن اداری صندلی کده؟

  1. پارتیشن اداری صندلی کده سر و صدای محیط اداری را کم می کند و نقش مهمی در آرامش و کم شدن تنش های صوتی دارد.
  2. در صورت تخریب یک بخش از پارتیشن قابل تعمیر می باشد.
  3. قابلیت شستشو دارد.
  4. رنگ های الکترواستاتیک در این پارتیشن ها مقاومت بالایی دارد و ضد خش هستند.
  5. امکان ترکیب ام دی اف و شیشه سند پلاست شده را فراهم می کند و خدمات پس از فروش و گارانتی دارد.

 

نکات مهم در خرید پارتیشن

نتیجه گیری

شما برای استفاده بهینه از یک فضا در محیط کاری، میتوانید از پارتیشن های اداری اسفاده کنید. این جداکننده ها، دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و شما طبق سلیقه خود میتوانید به انتخاب آن بپردازید. پارتیشن های اداری میتواند امنیت و حریم یک کارمند را در فضا حفظ کند.

طراحی دکوراسیون داخلی اداره های خود را به مجموعه صندلی کده بسپارید. ساخت و نصب انواع پارتیشن، در مدل های متنوع با نازلترین قیمت. به شما عزیزان ارائه میشود. همکاران ما در این مجموعه منتظر خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)